Jak nakręcić film produktowy?

Przygotowanie filmu produktowego może mieć pozytywny wpływ na prowadzone przez Ciebie działania marketingowe. Jeśli chcesz wspomóc promocję swojego produktu, koniecznie zapoznaj się ze wskazówkami dotyczącymi przygotowania takiego filmu!

Spis treści:

  1. Zdefiniuj cel filmu produktowego
  2. Zastanów się nad scenariuszem
  3. Określ lokalizację nagrań
  4. Kieruj swój film do ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców

Chcesz zacząć przygodę z wideo?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie wideo naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

Zdefiniuj cel filmu produktowego

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad tym, jakie rezultaty chcesz osiągnąć dzięki takiemu filmowi. Czy zależy Ci na tym, aby takie wideo było elementem kampanii sprzedażowej? Czy Twój produkt jest już znany na rynku, czy może warto skupić się na aspekcie edukacyjnym i wzbudzeniu poczucia braku, potrzeby zakupu w odbiorcach? To wszystko stanowi ułamek spośród pytań, które należy sobie zadać przed przystąpieniem do dalszych prac.

Zastanów się nad scenariuszem

Kiedy określisz już jakie masz oczekiwania wobec takiego materiału wideo, warto zabrać się za przygotowanie scenariusza. Może to być choćby ramowa wizja, jak takie wideo powinno zostać nakręcone. Zastanów się, czy chcesz np. pokazać możliwe zastosowania i efekty, a może dodatkowo zależy Ci na tym, aby wplatać także rekomendacje zadowolonych klientów? Jest to przykład zabiegu, który pomoże Ci uwiarygodnić prezentowany towar i wzbudzić potrzebę u potencjalnych odbiorców.

Określ lokalizację nagrań

Następny etap dotyczy wyboru scenerii. Należy zastanowić się, czy chcesz przygotować takie wideo w firmie, z pokazaniem Twojego zespołu, czy może wolisz przedstawić jego użytkowanie w naturalnym środowisku? To jedno z pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem nagrań. Nasi specjaliści z WebNinjas pomogą Ci przebrnąć przez gąszcz zagadnień, nad którymi trzeba się pochylić przed przystąpieniem do właściwej pracy. Wsparcie merytoryczne i opieka nad każdym etapem realizacji filmu produktowego to dla Ciebie ogromna zaleta i poczucie bezpieczeństwa!

Kieruj swój film do ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców

W trosce o to, aby uzyskać pożądane rezultaty dzięki przygotowaniu takiego wideo, warto poświęcić czas na gruntowne analizy dotyczące celów takiego materiału oraz na zrozumienie potrzeb swojej grupy docelowej. Dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców będzie jednym z elementów przemawiających za uzyskaniem pożądanych efektów. Taki film powinien cechować się kreatywnością i wzbudzać zaangażowanie do obejrzenia do końca. Dynamiczne ujęcia, dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa, to wszystko pomoże Ci osiągnąć zamierzone rezultaty!

Porozmawiajmy o video w Twojej firmie