Jak zacząć własny podcast?

SLUCHAJ NAS

To, że warto słuchać podcastów, jest już faktem. Najpopularniejsze podcasty opowiadając ciekawe historie, mają wartość edukacyjną i pozwalają w produktywny sposób spędzić czas podczas jazdy samochodem lub wykonywania codziennych obowiązków. Mimo oczywistych benefitów dla słuchaczy wiele osób wciąż nie zdaje sobie, jakie korzyści płyną z nagrywania podcastów dla firmy lub marki osobistej. A jeżeli już ktoś chciałby nagrywać podcast, często nie wie, w jaki sposób zacząć.

Jeżeli należysz do jednej z opisywanych grup i chciałbyś ze swoją wiedzą i podcastem trafić do jak największej liczny odbiorców ten artykuł jest dla Ciebie.

Chcesz stworzyć z nami Swój podcast?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie wideo naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

Co zrobić, żeby odbiorcy chcieli słuchać podcastów, które tworzysz?

Najlepsze podcasty w języku polskim przyciągają kilkadziesiąt tysięcy słuchaczy na odcinek. Jest to poziom, który chciałby osiągnąć każdy twórca podcastu. Poniżej znajdziesz kilka ciekawych faktów i porad, o których musisz wiedzieć, żeby Twoje nagrania i podcasty trafiały do jak największej liczby odbiorców i przekładały się na potencjalnych klientów, wspierając marketing Twojej firmy.

Znajdź swoją niszę

Podcast można stworzyć na każdy temat. Mimo tego, że najbardziej popularne podcasty najczęściej są związane z lifestyle, inwestowaniem, podróżami itp. nie oznacza, że inna kategoria nie przyciągnie słuchaczy. Wręcz przeciwnie! Jeżeli stworzysz serię podcastów, korzystając z wiedzy zdobytej w pracy, podczas realizowania swojego hobby, możesz zaciekawić odbiorców zainteresowanych tematyką inną niż ta częściej spotykana. Szczególnie polecamy pochylić się nad tworzeniem podcastów o tematyce związanej z branżą, w której prowadzisz swój biznes, dzięki temu każdy odcinek przełoży się na jakościowe leady.

Dobrze to zaplanuj

Żeby Twój podcast odniósł sukces, zrób wszystko, co w Twojej mocy, żeby nagranie było dobrze przygotowane. Chodzi Tutaj zarówno o aspekty merytoryczne, jak i te dotyczące technologii. Zadbaj o to, żeby plik audio, wideo oraz broadcast live (jeżeli na taki się decydujesz) były wysokiej jakości, a Twój sposób wypowiedzi i połączenia słów – przemyślane i ciekawe. Jeżeli nie masz dużego budżetu, na początek wystarczy Ci dobrej jakości mikrofon oraz aparat w telefonie, którym nagrasz obraz.

Warto zaznaczyć, że do nagrywania podcastów, zwłaszcza w fazie początkowej, nie ma potrzeby, żeby Twój mikrofon lub kamera były cudem najnowszej technologii. Najważniejsze jest, stabilność. Głos prowadzącego powinien być zrozumiały i niezakłócany, a film nierozmazany.

Podcasty zazwyczaj publikowane są w postaci regularnych odcinków, które można porównać do serialu. Zaplanuj kolejne odcinki tak, żeby tworzyły jedną spójną całość, a słuchacze online z niecierpliwością oczekiwali kolejnej części.

Pamiętaj o redystrybucji treści z każdego odcinka podcastu

Podcasty mogą być wykorzystane w marketingu nie tylko jako cyfrowe pliki dźwiękowe, które z zastosowaniem technologii RSS mogą odsłuchać użytkownicy Spotify, Google podcasts, Apple podcasts, Soundcloud, iTunes lub innej platformy.
Dzięki temu, że podcasty nie mają narzuconej konkretniej formy i wszystko zależy od prowadzącego, sam zadecydujesz czy chcesz, żeby audycje miały formę rozmowy, czy też monologu.

Każdy z odcinków będziesz mógł dowolnie podzielić na krótsze fragmenty, które potem będziesz mógł wykorzystać do artykułu na blogu, jako wpis w medium, w mediach społecznościowych, reklamach promujących Twój biznes w internecie lub w jakikolwiek inny sposób, który będzie wsparciem dla marketingu całej firmy.

Umieszczanie podcastów w sieci jest doskonałym sposobem dla twórców i firm na dotarcie do nowych odbiorców. Świadomi tego faktu nagraliśmy odcinek własnego podcastu, w którym opowiadamy jak zacząć własny podcast, co jest ważne przy nagrywaniu podcastów oraz jak za ich pomocą wzbogacić własne działania w internecie. Zapraszamy do odsłuchania całego odcinka, żeby otrzymać dawkę tego typu informacji.

Myślisz o produkcji podcastu?