Jak wykorzystać e-sport w działaniach marketingowych Twojej firmy?

SLUCHAJ NAS

E-sport jest aktualnie jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Nie dziwne więc, że coraz więcej firm decyduje się, żeby ich działania marketingowe były wzbogacone o elementy związane właśnie z e-sportem.

E-sport jest cały czas otwarty na nowe osoby i projekty. Przekonaliśmy się o tym podczas nagrywania odcinka podcastu WebNinjas, w którym naszymi gośćmi byli, przedstawiciele ESL Gaming Polska, Aleksander Szlachetko oraz Adrian Kostrzębski. W rozmowie odpowiedzieli na pytania, które mogą pojawiać się w głowach osób, które chciałyby zacząć pracę w tym świecie lub wykorzystać potencjał e-sportu w działaniach marketingowych firmy. Zapraszamy do słuchania!

Chcesz stworzyć z nami swój video podcast?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie wideo naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

Jak jest definicja marketingu w branży e-sportu?

Równie dynamicznie jak cała branża e-sportu, rozwijają się różne rodzaje marketingu w tej niszy. Według badań przeprowadzonych przez ESL Gaming odbiorcą firm organizujących rozgrywki w gry komputerowe, w których biorą udział zawodowi gracze, są młodzi, dobrze wykształceni ludzie, którzy pasjonują się e-sportem i są gotowi na inwestycjem które pozwolą im na rozwój tych zainteresowań.

Jest to niezwykle atrakcyjna grupa docelowa nie tylko dla branż związanych z gamingiem. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw, decyduje się na stworzenie ukierunkowanych reklam i strategii sprzedaży, które trafią do potrzeb klientów pasjonujących się e-sportem. Tego typu działania marketingowe powinny być pomocne nie tylko w nawiązywaniu relacji z nowymi odbiorcami, ale również pomogą w promowaniu produktów i usług oraz udowodnieniu, że w danym przedsiębiorstwie idzie się z duchem czasu oraz pracownicy są w stanie uwzględnić najnowsze trendy, tak aby były zgodne z celem marketingu firmy.

Czy każdy rodzaj marketingu jest użyteczny e-sporcie?

Ze względu na bardzo dynamiczny rozwój firm e-sportowych, w tej branży jest coraz większe zapotrzebowanie na pracowników będącymi ekspertami w różnych dziedzinach, w tym specjaliści różnych rodzajów marketingu. Potrzebne są osoby, które wiedzą, co to influencer marketing lub marketing afiliacyjny, potrafią poruszać się po mediach społecznościowych, tworzą content, są ekspertami od sprzedaży oraz wiele więcej. Należy pamiętać, że przedmiotem działań zawodników już nie tylko jest bycie zwycięzcami na turniejach gier takich jak Counter Strike lub League of Legends, ale również reprezentowanie firm, które są sponsorami wydarzeń lub twórcami gier. Z kolei firmy zaangażowane w sport elektroniczny, powinny być otwarte na każdy rodzaj marketingu, który ma na celu zwiększenie ekspozycji ich marki, ale również pokazuje, że forma rywalizacji online jest częścią firmowego DNA.

W ostatnich latach zapotrzebowanie na specjalistów oraz firmy dostarczające usługi dla graczy biorących udział w międzynarodowych rozgrywkach twórców gier oraz przedsiębiorstwa chcących wejść w świat e-sportu znacznie wzrosło. Wiąże się to z tym, że do spełnienia potrzeb klientów, na rynku są potrzebne osoby związane nie tylko z marketingiem, ale również pracownicy administracji, kadr, sprzedaży itd. Właściciele firm e-sportowych są otwarci na przyjmowanie pracowników, niemających doświadczenia z gamingiem, ale za to posiadających inne wartościowe umiejętności i wprowadzanie ich do nowej branży.