Skuteczny storytelling w filmach promocyjnych – sposób na przedstawienie swojej firmy

Odpowiednio skonstruowana opowieść potrafi poruszyć nie tylko emocje, ale i wyobraźnię. Umiejętne posługiwanie się słowem i obrazem, tworzenie narracji i przemycanie w ten sposób cennych informacji to najlepszy sposób na to, aby zaciekawić swojego widza i zachęcić go do tego, aby jeszcze bardziej zapoznał się z ideą i charakterem danej firmy.

Wszystkie te pozytywy sprawiły, że właściciele firm coraz chętniej decydują się na filmy promocyjne stworzone w klimacie storytellingu.

Spis treści:

  1. Dlaczego tworzenie storytellingu to doskonały sposób na przedstawienie swojej firmy?
  2. Film promocyjny jako opowieść ucząca
  3. Storytelling a bezpośrednie zwroty do odbiorcy

Chcesz zacząć przygodę z wideo?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie wideo naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

1. Dlaczego tworzenie storytellingu to doskonały sposób na przedstawienie swojej firmy?

Storytelling lub marketing narracyjny, bo i tak bywa nazywana taka forma przedstawienia, to kreatywny sposób na ukazanie swojej firmy w pozytywnym świetle oraz na uwypuklenie jej mocnych stron. Filmy promocyjne stworzone w takim klimacie mogą być publikowane na social mediach i stronach internetowych danego przedsiębiorstwa i stanowić cenne i przyjemne w odbiorze źródło wiedzy na temat funkcjonowania danego biznesu. Storytelling umożliwia stworzenie głębszej relacji pomiędzy widzem a firmą, a do tego przedstawia jej wizje, założenia i plany na najbliższą przyszłość.

2. Film promocyjny jako opowieść ucząca

Poza tym, że film promocyjny pod postacią storytellingu powinien być kreatywny i angażujący, powinien również spełniać swoją funkcję edukacyjną. Prezentowana treść powinna być łatwo przyswajalna, ukazana w sposób zrozumiały nawet dla osób, które nie pracują w danej branży. Zaletą storytellingu jest to, że wszelkie zagadnienia można tłumaczyć właśnie poprzez wciągającą opowieść, często opierającą się na przykładach z prawdziwego życia.

3. Storytelling a bezpośrednie zwroty do odbiorcy

Ważnym punktem filmu promocyjnego jest również to, aby odbiorca miał poczucie, że cały materiał jest kierowany bezpośrednio do niego. To dlatego prawidłowo skonstruowany storytelling zawiera call to action, które zachęcają widza do podejmowania danych działań. Wraz z rozwojem internetu i biznesów działających tylko na jego płaszczyźnie, filmy promocyjne i zawarty w nich storytelling to podstawa ku temu, aby zwiększać swoje zasięgi i nadążać za zmianami.

Zastanawiasz się nad wprowadzeniem storytellingu także do swojej firmy? Film promocyjny na pewno pomoże ci docierać do coraz większego grona odbiorców i w ten sposób pozyskiwać kolejnych cennych dla twojego biznesu klientów. Taka forma może zostać wykorzystana zarówno na social mediach, jak i na stronie www.