Po przeczytaniu tego wpisu nie będziesz miał już żadnej wymówki powstrzymującej cię przed tworzeniem treści na YouTube.

Przygotowaliśmy kilka odpowiedzi na pytanie… “dlaczego musisz zacząć?” oraz podajemy sprawdzone sposoby na tworzenie treści idealnych pod wykorzystanie YouTube dla biznesu.

YouTube to dużo więcej niż platforma video.

YouTube nie tylko jest największą internetową platformą do publikacji video, ale również przetwarza ponad 3 miliardy wyszukiwań miesięcznie, co czyni ją drugim najpotężniejszym silnikiem wyszukiwania po Google. (Tak… YouTube jest większy niż Yahoo!, Bing, Ask i AOL razem wzięte!)

Tak więc… Jeśli twoja firma ma produkt, który chce promować, zamieszczanie krótkich jakościowych filmów pozwala dotrzeć (również za pomocą reklamy płatnej) do 20 000 000 potencjalnych użytkowników w całej Polsce.

Jeżeli natomiast oferujesz usługę, możesz opowiadać na platformie o tym, jakie problemy rozwiązujesz, ugruntować wizerunek eksperta i dostarczyć potencjalnym klientom ogrom informacji o swojej firmie.  Każdy film który publikujesz może pełnić funkcję przedstawiciela handlowego, który pracuje na ciebie przedstawiając ofertę potencjalnym klientom 24 godziny na dobę.

Chcesz zacząć przygodę z YouTube?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie video naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

lepsze pozycjonowanie twojej strony internetowej dzięki filmom na YouTube?

Odkąd platforma YouTube została kupiona przez Google w 2006 roku za 1,65 mld dolarów, przy wyszukiwaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarce pojawiają się nie tylko artykuły na blogach i treści umieszczane na stronach internetowych, ale także filmy publikowane właśnie na YouTube.

Wystarczy tylko odpowiedni tytuł, opis oraz kombinacja tagów, żeby twój film pozycjonował się lepiej niż nie jeden artykuł. Ponad to, YouTube jest zintegrowany z systemem reklamowym Google Ads, więc bez przeszkód możesz docierać do klientów również za pomocą ruchu płatnego.

Znajdują się tam twoi klienci.

YouTube to najbardziej popularna platforma do udostępniania treści video na świecie. Co minutę trafia na nią około 500 godzin filmów.

W samej Polsce aktywnie korzysta z niej około 20 000 000 użytkowników, na świecie ta liczba przekracza 2 miliardy. Są to bardzo często ludzie wyszukujący konkretne frazy w wyszukiwarce, więc dzięki optymalizacji treści pod silniki wyszukiwania, względnie łatwo jest dotrzeć do danej grupy docelowej.

Nie ma tam jeszcze twojej konkurencji.

Ze względu na bardzo wysoki próg wejścia, mało która firma decyduje się na korzystanie z tej platformy, dlatego YouTube jest jeszcze w bardzo małym stopniu nasycony materiałami stricte reklamowymi i kanałami firmowymi. Istnieje bardzo duża szansa na to, że twoja konkurencja nie komunikuje się przez tą platformę wcale.

Wysoki próg wejścia w tym przypadku oznacza dla firmy zwykle zatrudnienie pracownika lub zewnętrznej firmy która „Ogarnia Youtuba”

Przez specyfikę tej platformy nie jest to takie proste, ponieważ wspomniana firma lub pracownik nie tylko musi umieć kręcić filmy, (co samo w sobie jest skomplikowane i czasochłonne) ale także wiedzieć w jaki sposób kategoryzować treści na stronie głównej oraz znać się trochę na optymalizacji i pozycjonowaniu w silnikach wyszukiwania a więc znać platformę i wszystkie jej funkcje od podszewki.

Uwaga odbiorców nadal zmierza do internetu.

Badanie ankietowe firmy Forrester research mówi, że do 2025 roku 50% konsumentów poniżej 32 roku życia nie będzie płaciło za abonament telewizyjny. Okres pandemii spowodował, że dużo więcej ludzi z tradycyjnej telewizji przechodzi na platformy oferujące oglądanie filmów i seriali na życzenie. A z powyższego badania wynika również, że 10% z ludzi rezygnujących z abonamentów telewizyjnych robi to właśnie ze względu na ogólną dostępność materiałów na Youtube.

Pokazywanie „Twarzy firmy”  buduje wiarygodność.

Odkrywając karty przed całym internetem pokazujesz że nie masz nic do ukrycia i jesteś godny zaufania. Tego rodzaju więź z potencjalnym klientem budowana jeszcze zanim zdąży on poznać twój dział obsługi klienta sprawia że przychodzi do ciebie więcej konkretnych ludzi i nie musisz tracić czasu na odpowiadanie na podstawowe pytania o twoim produkcie czy usłudze, ponieważ twoje filmy “wychowują” konsumenta za ciebie.

Dodatkowo skracanie dystansu między klientem a przedsiębiorstwem jest kluczowym czynnikiem stanowiącym o wyborze właśnie twojej firmy. Ludzie poznają cię przez twoje filmy więc będą bardziej chętni do działania właśnie z Tobą.

GaryVee mówi tutaj o tak zwanej ekonomii wdzięczności. Ty dzielisz się wiedzą z klientami a oni w zamian za to chętnie zakupią twój produkt.

Znaczenie video marketingu rośnie jeszcze bardziej w 2023 roku.

Według magazynu Forbes90% klientów mówi, że film produktowy pomaga im w podjęciu decyzji zakupowej.

Taka informacja daje do zrozumienia, że klient przed zakupem chce być doinformowany najbardziej jak to możliwe, a informację o produkcie chce dostać w jak najbardziej przystępny i łatwy do przyswojenia sposób. W tym przypadku video może znacznie bardziej dogłębnie pokazać produkt na przykład przez opisanie sposobów użycia produktu.

Dodatkowo tworząc filmy odpowiadające na pytania klientów w przypadku biznesu usługowego możesz znacznie ułatwić proces obsługi klienta, zwyczajnie wysyłając w odpowiedzi linki do filmów stworzonych właśnie po to.

Jak widzisz, jest wiele sposobów na wykorzystanie YouTuba w biznesie. Możesz wykorzystać platformę jako kolejny kanał marketingowy, traktować go jako bibliotekę treści, czy nawet promować materiały za pomocą reklamy w Google Ads. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu od razu przejdziesz do działania. Jesteśmy pewni, że przyniesie to efekty.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swojego kanału, produkcji filmów czy tworzenia podcastów skontaktuj się z nami wypełniając formularz 😀 Chętnie pomożemy.

Porozmawiajmy o video w Twojej firmie