Żeby wiedzieć, czy Twój kanał firmowy na YouTube jest skuteczny, musisz wiedzieć dokładnie, co chcesz osiągnąć za pomocą video. Jeżeli twoim celem jest po prostu zwiększenie świadomości marki, może wystarczy, że skupisz się na ilości wyświetleń filmów i czasie oglądania. Jeżeli jednak twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie albo wzrost sprzedaży, powinieneś patrzeć na statystyki YouTuba w połączeniu z takimi metrykami jak ruch na stronie czy przychody ze sprzedaży.

Chcesz zacząć przygodę z YouTube?

Wypełnij krótki formularz i opisz swój projekt, a otrzymasz od nas na maila zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, podczas której chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i zaproponujemy, jakie video naszym zdaniem sprawdzi się w Twojej firmie.

Krótki poradnik analityki na YouTube

W zależności od tego jak bardzo lubisz dane, załapanie tajników analityki YouTube może zająć trochę czasu. Warto jednak zrozumieć co YouTube chce nam przez analitykę przekazać ponieważ jest ona źródłem nieocenionych informacji takich jak:

  • Kto ogląda Twoje filmy?
  • Jak dużo czasu odbiorca spędza na oglądaniu twoich treści?
  • Na jakich urządzeniach?
  • Jakie działania wykonują po obejrzeniu video?

Panel statystyk pokaże ci wszystko, co musisz wiedzieć, żeby zaangażować swoją publikę.

Jeżeli jednak nie masz czasu na ciągłe badanie i polepszanie wyników Twojego video marketingu, to może dobrym pomysłem będzie zatrudnić do tego specjalistę?

Jeżeli potrzebujesz pomocy z video marketingiem na YouTube, lub kompleksowego ogarnięcia strategii video marketingu z wykorzystaniem tego kanału to dobrze trafiłeś!

Skorzystaj z darmowej konsultacji z naszym zespołem, a z wielką chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Umów się na darmową rozmowę, klikając w przycisk na samym dole strony.

Okej… wracając do tematu. Przejdźmy krótko po kilku kluczowych, acz łatwych do zrozumienia statystykach, które pokażą Ci jak dobrze prowadzić firmowy kanał YouTube.

Zakładkę statystyki znajdziesz, klikając w ikonę kanału (w prawym górnym rogu strony), a z wyświetlonego menu wybierając „YouTube Studio”.

W YouTube studio wybierz zakładkę statystyki (po lewej stronie ekranu).

Czas oglądania, wyświetlenia i Średni czas oglądania

Dwie rzeczy, na które zwrócimy szczególną uwagę na głównej stronie statystyk to: wyświetlenia oraz czas oglądania.

  • Wyświetlenia – To najprostsza z YouTubowych statystyk. Mówi nam o tym, ile razy dana treść została obejrzana. Jest jednak pewien ciekawy aspekt tej metryki: Wyświetlenie na YouTube naliczone jest jedynie, kiedy odbiorca spędził na naszym filmie co najmniej 30 sekund. Innymi słowy, każde wyświetlenie, które pokazuje nam YouTube, jest wartościowe, ponieważ nie są tutaj zaliczane osoby, które weszły na film przez przypadek, lub szybko zdecydowały, że dana treść ich nie interesuje.
  • Czas oglądania – Tutaj również sprawa jest prosta – ta metryka pokazuje całkowity czas, jaki odbiorcy spędzili, oglądając Twoje filmy.

Najciekawszym naszym zdaniem, jest połączenie tych dwóch statystyk: Średni czas oglądania.

Aby go znaleźć przejdź do zakładki zaangażowanie.

  • Średni czas oglądania – To po prostu całkowity czas oglądania podzielony przez liczbę wyświetleń. Pokazuje, ile przeciętnie odbiorca spędził czasu, oglądając Twój film.

Dzięki tej metryce możemy analizować poziom zaangażowania odbiorców i sprawdzać, które filmy były najbardziej interesujące. Dodatkowo, wysoka wartość tego wskaźnika pomoże twoim filmom pozycjonować się wysoko w algorytmie YouTube.

To wystarczy, żeby zacząć, jednak zachęcam do dalszego eksplorowania analityki na YouTube, ponieważ znajdziemy tam różne ciekawe rzeczy, od demografii osób oglądających Twoje treści, (takich jak kraj przebywania czy wiek) po to jak ludzie odnajdują Twoje treści ( może to być przez wyszukiwarkę YouTube, stronę główną, ale również z zewnętrznych źródeł jak Google, czy inne social media)

Czy YouTube to odpowiedni kanał marketingowy dla mnie?

Nie ma cienia wątpliwości, że YouTube to skuteczny kanał pozyskiwania klientów, jednak czy na pewno jest on odpowiedni dla Ciebie?

YouTube jest kanałem wykorzystywanym na polskim rynku w bardzo małym stopniu, co oznacza, że prawdopodobnie nie ma tam jeszcze Twojej konkurencji. Tak małe nasycenie rynku to szansa dla ciebie, aby szybko się wyróżnić.

Z drugiej strony nie dzieje się tak bez przyczyny.

Małe nasycenie tej platformy kanałami branżowymi w Polsce wynika z względnie dużej bariery wejścia. Żeby robić YouTube, musimy znacznie poszerzyć nasze kompetencje, ponieważ nie tylko potrzebujemy umieć kręcić filmy, (co samo w sobie jest skomplikowane i czasochłonne), ale także dbać o odpowiednią optymalizację i wygląd kanału.

Powodzenia w badaniu swojej skuteczności marketingowej na YouTube!

Jeżeli chciałbyś jednak wdrożyć video marketing w swojej firmie, napisz do nas lub umów się na darmową konsultację, klikając przycisk poniżej.

Porozmawiajmy o video w Twojej firmie

Do zobaczenia!

Zespół WebNinjas ⛩